marți, 25 ianuarie 2011

Presa sub microscop (2)


“România este o ţară predispusă la cutremure”, îmi spunea un prieten al meu, geolog. “Mai bine nişte cutremure mici şi dese, decât unul mare şi devastator, zicea tot el.” Privind ceea ce se-ntmplă pe scena noastră politică, înclin să-i dau dreptate. De cutremurele din zona politică ne putem apăra şi singuri, mergând la vot, să vedem însă ce putem face în cazul unui adevărat cutremur. 
Potrivit site-ului ehow.com preluat zilele trecute, fără pic ruşine şi fără pic de discernământ, de câteva ziare centrale, iată ce este indicat să faci: 
1. În primul rând încearcă să nu te panichezi. Uşor de zis, greu de făcut. Încercaţi să vă păstraţi echilibrul, la propriu, şi printre două zgâlţâituri repeziţi-vă la sertarul cu medicamente, luaţi un pumn de antidepresive şi aşteptaţi liniştiţi să-şi facă efectul (metodă testată şi recomandată de C.V. Tudor).   
2. Nu te lăsa luat prin surprindere de un cutremur, pregăteşte-ţi un rucsac în care să ai o lanternă, baterii suplimentare şi un sistem de transmisie radio. Eu aş mai adăuga un sistem de transmisie prin satelit, o mică televiziune portabilă, care să poată intra oricând în direct, de sub dărâmături, eventual la OTV, hârtie igienică, mileul de la bunica, un fier de călcat, un aparat de epilat, un deodorant şi ceva de-ale gurii: pasta de dinţi şi proteza.
3. Păstrează obiectele din casă cât mai aproape de podea, pentru a evita ca în timpul cutremurului să cadă şi să te lovească. De când am citit articolul mi-am culcat la pământ rafturile bibliotecii, soţia, şifonierul şi dulapul din hol. Noaptea trecută, când m-am dus la toaletă m-am împiedicat de lustra, pe care am pus-o tot pe jos, am căzut şi m-am izbit cu capul de unul din colţurile dulapului, aflat şi el în poziţie culcat. Acum când vă scriu sunt la spital şi împart patul cu alţi trei colegi de suferinţă, care şi ei au luat de bune sfaturile din acel articol.
4. În timpul unui cutremur poziţionează-te sub o piesă rezistentă de mobilier, pentru a rămâne în siguranţă. Mărturisesc că sunt în dilemă. Păi sub ce piesă de mobilier să mă mai adăpostesc dacă le-am pus pe toate la pământ de frică să nu-mi cadă în cap? A zis un prieten ca-mi dă un seif metalic în care poate intra un om stand în picioare. Banca la care lucrează nu mai are nevoie de el şi vrea să-l dea la fier vechi. Să văd cum îl urc pe scări până la etajul patru, ca seiful are vreo 400 de kg şi blocul meu n-are lift.
5. Stai în casă, eşti mult mai în siguranţă.  Păi cred şi eu c-o să stau în casă. Cine mai coboară cu seiful pe scări? A fost nevoie de şase inşi ca să-l urc.
6. Pe timpul cutremurului evită folosirea aparatelor care funcţionează cu gaz sau cu energie electrică. Ăsta e chiar un sfat de bun simţ. La cutremurul trecut, ăla de 5.5 grade, am pus pariu cu nevastă-mea că reuşesc să bag ştecherul de la maşina de spălat rufe în priză până se termină cutremurul. Am pierdut pariul. Acum va trebui să spăl rufele, de mână, până la sfârşitul anului.
7. În cazul în care după cutremur vei rămâne blocat între dărâmături, nu striga după ajutor, pentru că vei putea inspira praf care să îţi afecteze plămânii. Oricum, n-are niciun rost să strig, ca tot nu m-aude nimeni. Seiful e din tablă groasă de 20 de milimetri şi nu răzbate nimic prin el. Dacă rămân blocat printre dărâmături sper să mă găsească cât mai repede nişte cetăţeni rromi, de la echipele de intervenţie în caz de cutremur, care, prin trusa lor de şperacluri şi chei potrivite, să aibă şi un flex, aşa, just in case.
8. Dacă în timpul cutremurului eşti în stradă, încearcă să te îndepărtezi de clădiri. Există riscul să-ţi cadă ceva în cap. Văd că aştia de la ehoe.com tot insistă să cobor cu seiful în stradă. Poate cu tot cu bloc, că altfel nu-l mai dau jos singur, la cât de greu e.

Cuvinte cheie: cutremur, parodie, funny, ehoe.com, viorel gaita, lumea lui gaita, revista presei, ironie, pamflet, umor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu