joi, 20 ianuarie 2011

Noră pentru mă-sa, sau despre Irealitatea reality - show-urilor din România (1)

Pentru cei care n-au urmărit nici un sezon din „Noră pentru mama” trebuie să vă anunţ că producătorii de la Kanal D au ajuns deja la sezonul cu numărul 5. Am făcut o documentare pe youtube şi vă prezint în cele ce urmează câteva fragmente din sezonul 3, ca nu cumva să fiţi tentaţi să vă uitaţi la sezonul 6.

Mai întâi ce-am înţeles eu din această emisiune: băieţii vin cu mamele şi trebuie să se cupleze cu fetele din casă. Perechea care rezistă până la sfârşit, indiferent de bârfele care se vor spune pe seama ei, face nuntă şi câstigă premiul cel mare (100.000 euro). Emisiunea se cheamă „Noră pentru mama” pentru că fata aleasă de băiat trebuie să fie musai pe placul viitoarei soacre.
În loc de mamă, unul dintre concurenţi a venit însă cu o matuşă. Pe bune. Şi nu era mătuşa Tamara. Aşa că sezonul trei ar fi putut foarte bine să se cheme :”Noră pentru mătuşa”

Cum e moda şi pe la alte emisiuni de „reality show”, există şi-o psiholoagă de serviciu, Mirela Zivari, supranumită “căţeluş cu păru-ntins”, pentru modul în care este coafată. Ea are menirea de a explica din punct de vedere psihologic de ce locatarii din casă fac anumite fapte. De exemplu una din mame (doamna Ioana) le-a pus într-o noapte pastă de dinţi pe picioare, altor două mame (Stela şi Ildiko). Pentru a putea să interpreteze fapta din punct de vedere psihanalitic, psiholoaga a analizat cu mare atentie caseta video şi a fost foarte atentă la dialog. 

Doamna Stela (una din mamele „săpunite” cu pastă): “Ildiko, ia vezi fă că ne-a pus Ioana pastă de dinţi pe picioare.” Nici o mişcare. „Ildiko, fă, da’ eşti moartă? Doamna Ildiko (o femeie cu părul alb, la vreo 65 ani) se trezeşte cu greu (era ora 5 dimineaţa): „Lasă fă, că nu ma speli tu.” Apoi, după ce constată în ce hal i-au fost mânjite picioarele, explodează şi face o declaraţie demnă de luptatorul de K1, Gica Moroşanu, supranumit şi „Moartea din Carpaţi”: „Să se cace toţi câinii Bucureştiului în gura mea. Ascultă ce spun eu. Chiar dacă mă descalifică din concurs, îi dau lu’ Ioana pâna-i sună apa-n cap. Si-apoi cand i-oi da una, o şi pun cu curu-n sus.” Fiind obişnuită să recepţioneze numai mesaje de dragoste şi pace, inima doamnei Ioana nu mai rezistă. Femeia se chinuie în pragul preinfarctului. Pe burtiera scrie acum “Ioanei, una dintre posibilele soacre, îi este rău”. Apare şi Gabriela Cristea, prezentatoarea emisiunii, îmbracată într-un costum de curcă, se uită la bolnavă ca curca-n lemne şi întreabă: „Doamna Ioana, vă este rău?” Dovadă clară că nu citise ce scria pe burtieră, sau făcea pur şi simplu pe proasta, în speranţa că doamna Îoana o să moară in direct, iar ei îi va creşte audienţa. Ca fond muzical, cu totul întâmplător, se aude recviem-ul lui Mozart.

Graţiana e şi ea de faţă şi priveşte înmărmurită, cu un licăr de extaz în ochii mari şi tâmpi, întreaga scenă. Graţiana are 24 de ani, e vânzatoare la un raion de pantofi dintr-un Mall bucureştean şi face parte dintre norocoşii telespectatori care au câştigat o săptamâană de neuitat în casa „Noră pentru mama”, alături de idolii lor.

Urmează apoi voturile concurenţilor, care vor duce la eliminarea unor persoane din casă. Pe căi mai mult sau mai puţin ortodoxe se incearcă manipularea „electoratului”. Andreea către Alina:
„Gândeşte-te bine pe cine votezi, că dacă faci vreo mişcare greşită te bag cu capu-n veceu şi trag apa dupa tine.” Gabriela Cristea: „Alina, care sunt jignirile pe care ţi le-a adus Andreea?” Alina: „Nu pot să reproduc jignirile pentru că sunt prea jignitoare.”

Am uitat să vă mai spun ceva. Casa asta în care sunt filmaţi concurenţii 24 de ore din 24 se mai numeşte şi Cetatea Dragostei. Eu unul nu mi-am dat seama de ce. N-am vazut decât scandal, bârfă şi pipăieli. Sau aşa o fi dragostea în perioada de criză?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu