vineri, 25 martie 2011

Viorel Gaita, poetul de la Prima TV (Adevarul de duminica - februarie 2009)

Realizatorul emisiunii “Romania lui Gaita” de la Prima TV, surprinde umorul nu doar pe ecran, ci si in poeziile sale.
1) Tu esti poetul de pe Agonia.ro? Poeziile unde sint, ca nu ai niciuna postata acolo, ci doar un motto?
Viorel Gaita: Eu sunt. Da click pe link-ul asta si ai sa gasesti 3 pagini de texte (in total 106) http://www.poezie.ro/index.php/author/3148/page/1/Viorel%20Gaita
2)Te numesti si Ioanid. Ti s-a spus (ti se  spune) Ioanid?
V.G : Ioanid este pseudonimul meu de pe acest site de poezie (Agonia.ro). Site-ul asta a fost ca o gura de oxigen pentru mine. A reprezentat colacul de salvare de care m-am agatat si cu ajutorul caruia mi-am salvat si pastrat limba romana, acolo in Canada.
3) Dupa un an si jumatate (corect?) de cind ai revenit in Romania, te simti reintegrat?
V.G : Am doar un an de cand am revenit. Nu am de ce sa ma simt reintegrat pentru ca aici m-am simtit intotdeauna acasa. In Canada nu m-am simtit integrat nici dupa opt ani de zile.
4) Dar copiii tai (cu prenume, virsta)? Sufera copiii tai de faptul ca nu cunosc bine limba romana, la scoala?
V.G : Am doi copii: Diana de doi ani si 4 luni si Andrei de 7 ani si 3 luni. Ambii copii vorbesc foarte bine limba romana (au ascultat in masina povesti in limba romana si sunt la curent cu toate formatiile romanesti de muzica dance sau pop). Andrei urmeaza cursurile la scoala franceza de pe langa Ambasada Frantei la Bucuresti, ca sa continue programa franceza pe care a inceput-o la Montreal, iar Diana e la o gradinita cu predare in limba engleza. Bineinteles ca acasa vorbim in limba romana.
5) Spectacolul strazii romanesti difera de cel al strazii canadiene?
V.G : Bineinteles ca difera! Acolo lumea nu e asa de dornica sa-si dea cu parerea despre orice in fata camerei. Daca nu stie raspunsul, zice pur si simplu “nu stiu”. Dar fiti fara grija, au si ei Miticii lor, numai ca trebuie sa umbli mai mult pana-i prinzi.
6) Cum arata radiografia comica a societatii canadiene? Doar nu sintem noi cei mai stupizi dintre toate natiunile?
V.G : Am facut si-n Canada si-n Statele Unite anchete gen “Mitica”, cu intrebari capcana si am constatat ca cetateanul obisnuit din America de Nord are mult mai multe lacune decat cetateanul obisnuit de pe strazile noastre. Pai ei nu stiau raspunsurile la intrebari de tipul: “In ce tara se gaseste Marele Zid Chinezesc?”, “Cate unghiuri are triunghiul?”, “Numiti trei tari din Europa” etc. Asa cum s-a mai spus, inteligenta este constanta, numai ca populatia globului este in continua crestere.
7) Pe Gaita il cotropesc  turcii. Lumea lui Gaita se lupta la audienta, pe acelasi segment orar, cu o telenovela turceasca difuzata de Kanal D. Care este mai tare?
V.G : Asta se intampla in vara lui 2008, pe vremea cand eram la Antena 1. Acum ne batem cu filmele de actiune de pe toate posturile importante. Eu cred ca emisiunea “Romania lui Gaita” de la Prima TV isi va gasi publicul, incet incet, mai ales ca filmele de actiune de pe celelalte posturi au mai fost difuzate de 3-4 ori.
8) Lumea lui Gaita, cea care nu se vede pe ecran, din ce este compusa?
V.G : Lumea mea e destul de mica si se invarte in jurul familiei si prietenilor. Imi place sa ma joc cu copiii, sa le spun povesti, sa citesc o carte buna, sa vad un film bun, sa stau cu prietenii de vorba la un pahar.  
9) Scenariile voastre (ale echipei, asa cum sunt concepute pe hirtie sau in redactie, ) se potrivesc intotdeauna cu conditiile de pe tern? Au existat si factori perturbatori care v-au deturnat de la intentia propusa?
V.G : In general, scenariile ies mai bine decat le-am gandit. Intotdeauna exista si un dram de spontaneitate, de improvizatie. Imi place sa tin cont de ceea ce se intampla pe strada chiar in acel moment, si daca asta contribuie la imbunatatirea scenariului, atunci cu atat mai bine.
10) Cum procedezi ca VIP-urile din emisiune sa nu isi dea seama ca le faci farse?
V.G : Ii hipnotizez! Lasand gluma de o parte, VIP-urile vin crezand ca o sa aiba loc un interviu serios. Ma mai ajuta si moaca, pentru ca pot ramane sobru in aproape orice situatie. De pilda, fostului presedinte Emil Constantinescu este a doua oara cand i-o fac, e adevarat ca dupa aproape 14 ani. Probabil a crezut ca intre timp mi-a venit mintea la cap si din cauza asta a dat curs si celei de-a doua invitatii.
11) Ca in stropitorul stropit, ai avut si tu parte de farse facute de altii? Cind?
V.G : Nu mi s-a intamplat inca, dar ma astept din minut in minut sa mi se faca si mie o farsa. Cred ca deja sunt multi care se gandesc la asta. Nu cred ca sunt greu de pacalit. Totul e ca farsa sa fie credibila.
12) Este greu sa gasesti mereu inspiratie pt farse? De unde iti iei inspiratia?
V.G : Din strada, din viata de zi cu zi. Imi place sa cred ca am ramas un fin observator al societatii romanesti. Subiecte sunt la tot pasul! Totul e sa tii ochii deschisi si sa ai la indemana un pix si-un carnetel. Restul vine de la sine!
Sursa: Adevarul de duminica (februarie 2009)

2 comentarii:

  1. Îmi pare bine că ai pus interviurile astea fiindcă nu toţi ştim tot, iar tu faci parte dintre cei despre care e bine să ştim :)

    RăspundețiȘtergere
  2. @zefira: eu le-am pus mai mult pentru mine, ca sa strang totul sub un singur acoperis, al blogului.

    RăspundețiȘtergere