marți, 15 noiembrie 2011

Viorel Gaiţă, arestat din cauza… pălincii de Maramureş

de Ioan BUDA ŢEŢU (interviu aparut in "Glasul Maramuresului" in data de12-11-2011)
(http://glasul.ro/view_article.php?show=34410&name=Viorel_Gaita_arestat_din_cauza%26hellip%3B_palincii_de_Maramures)

Viorel Gaiţă este binecunoscut publicului iubitor de umor, indiferent că este din România sau Canada, ţări în care a locuit şi realizat emisiuni de televiziune. A fost, pe rând, membru al grupului de umor Geof, pe vremea când era student la Geologie, în Bucureşti, realizator de emisiuni la Tele 7 ABC, Pro TV, la un post de televiziune canadian, TVR 1 şi, acum, Antena 1.

Printre emisiunile care l-au consacrat au fost "Lumea lui Gaiţă", "Gaiţele de la miezul nopţii" (la radio Pro FM) "Echipa mobilă" (cu Ovidiu Cuncea – Kauciuc şi Marius Drogeanu), Mioriţa News şi acum "Plasa de stele".
Este cel care a introdus în emisiunile televizate din România farsele realizate pe stradă (gen "Camera ascunsă") dar şi farsele realizate unor celebrităţi, oameni politici sau vedete din showbiz. Nu ştie multe despre Maramureş, dar ştie că e vorba de un judeţ unde "se agaţă harta în cui. La propriu." Ştie şi că multă lume confundă oraşul Baia Mare… cu judeţul cu acelaşi nume şi completează: "Am auzit vorbindu-se de judeţul Baia Mare la fel cum am auzit vorbindu-se de oraşul… Maramureş".

• "Am făcut practica geologică în Baia Mare"

A fost o singură dată în Maramureş, pe vremea studenţiei, îşi aminteşte cu drag şi umor de acele vremuri: "Eu am terminat Facultatea de Geologie, avându-l profesor la Mineralogie chiar pe fostul preşedinte Emil Constantinescu. N-aveam cum să nu ajung în Maramureş. Am făcut practică geologică în Baia Mare şi-n împrejurimi şi-am fost cazaţi la un liceu din oraş. În alea două săptămâni cât a durat practica m-am şi îndrăgostit de o puştoaică de liceu (îs fete faine la voi). Inocenţa personificată mi s-a părut mie atunci, tocmai luase admiterea la Academia de Studii Economice din Cluj. Am şi vizitat-o acolo în vacanţa de iarnă şi-am găsit-o foarte schimbată. O schimbaseră mai mulţi în alea cinci luni de când nu ne mai văzuserăm."

• Se vede purtând gaci şi clop

"Mă văd îmbrăcat aşa şi cântând: Ai ţurai! După pui de moroşan/ Da’ să nu dai cu bolovan/ Că dacă li-i nimeri,/ Ai de capu’ tău a fi."
Are şi amintiri neplăcute legate de Maramureş. A băut pentru prima dată palincă în timpul stagiului militar. Un băimărean, căruia îi spuneau Moroşanu, se întorcea din permisii cu palincă. El fiind bucureştean, obişnuit doar cu gradele ofiţerilor, nu şi ale pălincii, nu i-au trebuit mai mult de 3-4 păhărele ca să ameţească.
"Am căpătat un curaj nebun şi m-am dus, clătinându-mă, la colonelul de serviciu pe unitate, căruia i-am spus că armata e o prostie făcută să îndobitocească oamenii. Mi-a dat trei zile de bulău", îşi aminteşte farsorul Gaiţă de primul contact cu pălinca de Maramureş.
Dintre artiştii locali îi plac Fraţii Petreuş, Ştefan Hruşcă, Dumitru Fărcaş. Mărturiseşte că a cântat cântece din Maramureş, precizând şi în ce context: "Bineînţeles că am cântat. Pot să cânt şi în ruseşte după… câteva păhărele de pălincă, deşi nu ştiu o boabă".
Mărturiseşte că l-ar tenta să se mute, după ce iese la pensie, în Maramureş. "Pe lângă infernul de zi cu zi din Bucureşti, Baia Mare mi se pare un sanatoriu".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu